Týdeník a aktuality

20.06. Loučení a informace

Vážení rodiče,

Blíží se konec roku a já bych Vám chtěla moc poděkovat. Děkuji nejen za tento ale i za předešlé roky, děkuji za Vaší spolupráci, ochotu, důvěru, nasazení v době Covidu a za mnohem víc.... Opravdu je pro mě náročné opustit dobrou partu rodičů i dětí. Nicméně telefonní číslo a email na mě máte, pokud bude třeba, jsem na telefonu😊. Některé děti asi ještě nepochopily, že mě příští rok mít nebudou, proto pro pochopení: Příští rok, žáci dostanou novou paní učitelku (na naší škole ještě není), já se stěhuji do Zlína, takže ani ve škole nebudu. Vám děkuji za vše. :-)

Co nás čeká do konce školního roku:

-výběr učebnic (poškozené učebnice=placení)

-vybírají se i žákovské knihy, proto prosím dopsat omluvenky

-vybíraní 256,- na pracovní sešit AJ (na dva roky)

-22.06. Sportovní odpoledne (družina od 14:00-16:00- akce na školním hřišti)

-děti si odnesou výtvarnou výchovu a výtvory (někteří mají svoje desky), přinést igelitku

-vyklízení třídy a úklid skříněk a lavic - přinést houbičku na mytí😊

-od 27.06. se nebudeme učit (většinu času budeme venku - hraní her/ bojovka/ hudební akce)

- vysvědčení se vydává 30. 6. (děti jdou do školy na 45 min) - nelze vydat dřív

Snad jsem na nic nezapomněla, případně informace podám po dětech.

Mějte se krásně a s přáním pěkného konce školního roku

Markéta Bartůňková

Angličtina

AJ:
v pracovním sešitě máme hotovo:
strana 46 celá
s. 47/ cv. 4,5
s. 48 celá
s. 50 celá
s. 51 celá
Za domácí úkol na středu 8.6. je: Vybrat si zvířátko - nakreslit a napsat o zvířátku tři věty. Př. The cat is black and white. It likes milk. It can run.

29.05. Učivo

Dobrý den,

jelikož tento týden přibylo další dítě s nemocí, tak učivo píši hromadně na web. Čeká nás i DEN DĚTÍ, který bude především o hrách a o stmelování kolektivu, proto toho učiva není mnoho.

07.06. Plavba po Vltavě - 150Kč - vybírám do konce tohoto týdne

13.06. Náhradní focení

Učivo:

V matematice se zaměříme na dělení se zbytkem a na slovní úlohy, kde budeme aplikovat dosavadní znalosti (+/-, */:, zaokrouhlování, převody jednotek, apod...). V pracovním sešitě str. 53-55, uvidíme, kolik zvládneme. Jinak str. 44 a 45 bude procvičovací. Marodi mohou trénovat na webových stránkách: matika in, Ryšavá, školákov (vždy dle problematiky). Geometrie bude na téma obvodu a obsahu (na čtverečkovaném papíru) st. 51, str. 16,17 bíla geometrie.

Český jazyk - Prohlubujeme znalosti vyjmenovaných slov (zaměření na záludné dvojice pyl/pil, bidlo-bydlo,.. ) Závěrečné opakování v pracovním sešitě hravá vyjmenovaná slova str. 50,51, pravopisné pětiminutovky str. 38. V každé hodině rozbor věty (určení druhu, počet slov, rozdělení slov na slabiky, vyhledávání samohlásek/souhlásek, určování slovních druhů - číselně nad slovo (1.-podst. Jména, 5. sloveso,...), pod větu vypsání podstatných jmen a sloves a určení gram. kateg. (pád, číslo, rod), (osoba, číslo, čas). Práce s učebnicí str. 111/9,11, str. 110/6,7 (jako inspirace). Přídavná jména str. 116 budeme více prohlubovat ve slohu.

V prvouce dokončíme zvířata (čeká nás bojovka - stezka o zvířatech) - třídění do skupin, znalosti o skupinách (ryby, savci, obojživelníci, plazi, ptáci), třídění živočichů dle druhu potravy. Pracovní sešit dokončený do str. 55

To je plán, pracovní sešity a učebnice nejsou tolik důležité, důležité je pochopení látky (dělení se zbytkem, slovní úlohy, převody (délka a čas), obvod a obsah (pochopení na čtverečkovaném papíru) slovní druhy (podstatná jména, slovesa, číslovky, přídavná jména, spojky, předložky)).

Jsem na telefonu, pokud bude potřeba - pište/volejte.

Hezký zbytek neděle

Bartůňková

Informace k focení

  • A5 třídní foto je 35,- Kč
  • A4 70,- Kč
  • A6 30,- Kč (skupinky/jednotlivec)

Peníze, ať děti nosí průběžně do 6. května. Focení bude probíhat 26. května 

Děkuji, Bartůňková

Zápis z třídních schůzek

  • Paní učitelka přivítala rodiče na třídních schůzkách.
  • P. učitelka projednala klasifikaci a chování žáků za 3. čtvrtletí. (Požádala rodiče o podpis v žákovské knížce)
  • Projednala chování, které se řeší ve třídě (zvládání prohry, vztahovačnost, agrese, komunikace přes SMS,...) 
  • Informovala rodiče o přestávkách venku. 
  • Pohovořila o omlouvání dětí a o zápisu do ŽK. (do 3 kalendářních dnů, rodinné důvody, razítko od doktora)
  • Poučila rodiče, aby jejich dítka nenosili cennosti do školy.
  • Apelovala na podepisování DÚ, ŽK, NOTÝSKŮ, hodnocení žáků za ¾ letí.
  • Informovala rodiče o pravidlech třídy (časté zapomínání a nechuť k plnění povinností)
  • Požádala je o spolupráci (sms, telefonování, ničení školního majetku, podpora žáků z Ukrajiny)
  • Informovala o akciích do konce školního roku : plavba po Vltavě(150 Kč,-, hrad, loutkové divadlo),
  • soutěže (Aerobic cup, sportovní odpoledne 22.6., fotbal, 12.5. atletika)
  • Informovala o datu focení a sběru papíru

08.04. Učivo

Dobrý den,

do konce týdne jsme byli stále v počtu 8 žáků, proto píšu učivo sem. Nechtěla jsem začínat novou látku, nicméně nemohu zas opakovat do nekonečna. Příští týden nás čeká úvod ke slovesům, tedy gramatické kategorie, dále úvod k vyjmenovaným slovům po s a následně trénink */:, jelikož nás čeká dělení se zbytkem.

7.4. čtvrtek

M-geometrie - opakování znalostí o geometrických tvarech. Zaměřili jsme se na trojúhelník. Hledali jsme "všechny" možné trojúhelníky na geodesce. 

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTWTdTe4tJZw8-kyOSe-DPqHBnLoIu8zGn_PsgFkc3_oQ&s),

následně jsme rýsovali v Geometrii a měřili na str. 12 (bílý sešit)

Čj.-vyjmenovaná slova po b, l, m, p,z opakovaní ve formě doplňování, třídění, psaní, skládání. Párové souhlásky jen ústní formou (využijte pětiminutovky, nebo učebnici, či online zdroje), v pětiminutovkách str. 30 celá + podtrhnutá podstatná jména, hravá vyjmenovaná str. 32

Prvouka - úvod do živé přírody (třídění-> tvorba plakátu), zaměření na houby (stavba), třídění (jedlé/nejedlé/ jedovaté)

8.4. pátek

Matematika- +/- pod sebou ve slovních úlohách, dělení v dominu/ psaní příkladů, PS dokončení str. 18,19.

Čj.- hravá vyjmenovaná str. 34, řazení slov dle abecedy, hledání sloves ve větě. Běhací diktát (chytáky po p ve slovním spojení)

Prv - vztah hub a stromů 

https://www.youtube.com/watch?v=pFyAV3Z2-cQ

Pl - houby - plnění úkolů - 

https://www.ilegum.cz/prvouka/

(rourky a lupeny, škodlivé a užitečné plísně, životní cyklus hub). Houby příští týden zakončíme v pracovním sešitě.


Doufám, že se v příštím týdnu sejdeme v hojném počtu. Brzy nás čekají třídní schůzky, brzy napíši více. Užijte si víkend a dítka pozdravujte,

Bartůňková

04.04. Učivo 

Dobrý den,

hlásím, že nás dnes ve třídě bylo 8. Nezačínali jsme nic nového, jen jsme opakovali. Pokusím se rozepsat učivo na následující dny, nicméně vždy je to orientační. Někdy se zasekneme, či se otevře jiný problém, který je potřeba vysvětlit, proto vnímejte učivo jako orientační.

4.4.

Čj - procvičování vyjmenovaných slov po P (využijte pětiminutovky a dávejte dětem příklady - oni budou říkat i/y - vyjmenované, příbuzné ke slovu,), každý den máme rozbor věty (využijte učebnici/ dítko vymyslí větu s vyjmenovaným slovem,) - určujeme druh věty, počet (slov, slabik, písmen), kroužkujeme samohlásky, rámujeme tvrdé/měkké souhlásky, určujeme slovní druhy (podstatná jména, přídavná jména, slovesa, předložky, spojky, číslovky) u podstatných jmen určujeme (pád, číslo a rod). V pětiminutovce str. 30 /první sloupeček (opět vyznačit podstatná jména). Hravá vyjmenovaná str. 31/2.

Čj sloh - Téma rozhovor, str. 80 v učebnici. (četli jsme, tvořili scénky dle scénáře). Následně děti dostaly pracovní list, kde měli seřadit věty a doplnit mluvčího.

Mat-Dnešní hodina byla zaměřená na slovní úlohy, každý cca vypočítal 3 (jde vždy o porozumění, co po nás chtějí), trénovali jsme převody (přidávám odkaz - v prvním cvičení jsou i základy)

https://rysava.websnadno.cz/prvouka_3.roc/delka4.htm

5.4.

ČJ - Dvě věty na rozbor do sešitu

Pepík mamince lhal, proto nemohl jít na hokej. Rozčepýřený vrabec se koupal v kaluži. (Druh věty, počet slov, slabik, písmen, označit slovesa a podstatná jména+ gramatické kategorie)

Hravá vyjmenovaná slova str. 31/3, 32/1 (na známky), 32/2 samostatně

Učebnice 84/5 ústně.

Dú-pětiminutovky str. 30/ 2. sloupeček

Mat- str. 16/17 v pracovním sešitě, zaokrouhlování na desítky i stovky, převody jednotek

Písanka- str. 8,9

Prvouka - živá příroda - třídění (houby, rostliny, zvířata, lidé) - odlišnosti od neživé přírody str. 44 a úvod k houbám.

6.4.

Čj-rozbor věty (Michal nese dva koše pýru. Mají lipové květy léčivé účinky?), diktát slovní spojení (str. 83/4 a) ve třídě běhací diktát. Hravá vyjmenovaná 32/3 a úvod ke slovesům a gramatickém kategoriím.

Mat- +/- pod sebou, pracovní sešit str. 18,19, rozklad čísel, manipulace s penězi

https://rysava.websnadno.cz/matematika_3.roc/pis_scit_trojc1.htm

https://rysava.websnadno.cz/matematika_3.roc/tisic_tro1.htm

https://rysava.websnadno.cz/matematika_3.roc/zaokrou1.htm

VV+ Pč - kašírování


Učivo na čtvrtek a pátek napíšu později, uvidíme, kolik dětí bude chybět. Nemá cenu začínat novou látku, když je ve třídě 8 děti. Doufám, že brzy děti budou zdravé a kdyby cokoliv, napište.

Přeji pěkný den,

Bartůňková

30.3 Učivo a shrnutí

Dobrý den,

opět zdravím po dlouhé době. Jelikož začíná nemocných dětí přibývat, tak raději sepíšu učivo na webové stránky třídy. Doufám, že se dětem udělá v brzké době lepé a opět budeme v celé partě😊.

Chtěla bych Vás i poprosit o sledování žákovské knihy Vašich dětí. Kontrolujte nejen známky, ale i zapomínání pomůcek/úkolů, apod.... Někteří žáci nemají stále v diktátu/ v pětiminutovkách ČJ/MAT opravy. Vždy si test/pětiminutovku/diktát, zkontrolujeme společně, odůvodníme chyby, ale chci po nich, aby si za dú opravu do sešitu udělali znovu. Ať si znalost upevní. Prosím o kontrolu.

Učivo:

Mat.- tento týden jsme se zaměřili na převody (Délky-km, m, dm, cm, mm) (je to příprava na desetinná čísla v dalších letech), během rozcvičky trénují i římská čísla, ale jen do 100. Stále opakujeme násobení a dělení začleněné do závorek. +/ do 1000 s přechodem přes 100 v pracovním sešitě str. 14-15, 16,17zároveň trénujeme +/- do 1000 pod sebou. To, že nemají úkol, neznamená, že nemají matematiku trénovat. Ve škole spočítají hodně příkladů, ale je třeba i doma upevnit znalosti. Škola rozhodně nestačí. V geometrii procvičujeme kružnice. Nicméně není hodina, kdy neopakujeme dosavadní znalosti. (Bod, přímka, úsečka, měření, rýsování, průsečíky, geometrické tvary, geom. tělesa apod.)

Prv - Dokončíme Vesmír (děti by měly znát názvy planet i pořadí). Na téma Vesmír jsme měli projekt a dětem se pryč z tématu nechce. V pátek zahájím ŽIVOU PŘÍRODU str. 44 (záměrně jsem jí začala s prodlevou, abychom mohli vyrazit ven). Z obrázků se nejde vše naučit😊

ČJ - ve čtvrtek pracujeme v centrech. Hlavní téma jsou vyjmenovaná slova po P. Děti mají stanoviště a po určité době se na stanovištích točí. Někde píší (hravá vyjmenovaná str. 29,30/1), někde dokončují věty (využívají záludné dvojice-pyl/pil, slepýš/slepíš,), třídí slova py, pý/pi, pí, procvičují na interaktivní tabuli (ryšavá/školákov), vysvětlují a řadí. Proto vy vidíte jedno cvičení v pracovním sešitě, ale děti mají za sebou hodinu, kde vyjmenovaná slova psaly, vyhledávaly, popisovaly, doplňovaly apod. V pátek nás čeká diktát, dále str. 30,31 v hravých vyjmenovaných slovech, v pětiminutovkách opakování párových souhlásek. A každou hodinu se snažíme o rozbor věty, na které aplikujeme dosavadní znalosti (věta něčím začíná a končí, počet slov, tvrdé a měkké souhlásky, vyhledávání sloves a podstatných jmen, určování gramatické kategorie (pád, číslo, rod),...rola

Ve čtení se děti zlepšily, nicméně je třeba stále dodržovat min. 15 min. hlasitého čtení. S důrazem na interpunkce a na druh věty (tázací, rozkazovací, oznamovací).

To je vše podstatné, kdyby cokoliv jsem na telefonu 😊

Hezký den,

Bartůňková

05. 03. Informace + problém

Vážení rodiče, 

předem bych Vám i dětem chtěla popřát krásné jarní prázdniny. Prosím načerpejte hodně sil, dobré nálady a neomezeného zdroje zdraví.:-)

V tomto týdnu chybělo mnoho dětí, proto napíši úkoly, které jsme dělali. 

ČJ:

-vymýšlení vět s vyjmenovaným slovem. (Myš je chycená v pasti.)- Hledali jsme podstatná jména a následně určovali pád, číslo a rod. 

-trénink vyjmenované řady po B,L,M,Z (seřadit karty, rozdělit na 1slabičná, 2slab., podstatná jména a slovesa, zvířata,...)

-psali diktát, kde jsme aplikovali dosovaní znalosti (měkké a tvrdé souhlásky, párové souhlásky, interpunkční znaménka,...)

-v sešitě Hravá vyjmenovaná slova jsme se skončili na straně se slovy Mýtit, Dmýchat a Smýkat. 

Úkol přes prázdniny: Dodělat opravy, dodělat zapomenuté úkoly a dodělat chybějící cvičení, které žáci nemají z různých důvodů.

Mat:

- veličiny a převody délky (km, m, cm, mm)- procvičování

-násobení a dělení 

-slovní úlohy (což je pro děti stále oříšek)

-+/- pod sebou

+/- do 1000 ( 100+200 (stovky), 250+35 (bez přechodu), 200-10, 300-15 (psali jsme si do mat. školní, postupy znají)

Úkol přes prázdniny: trénovat +/-, */:, procvičovat kdykoliv a kdekoliv, zpaměti, kreslením, na čtverečkovaném papíru, manipulovat s penězi, procvičovat kružnice za pomocí kružítka.

Prv: 

VODA A VZDUCH (neživá příroda)- dělali jsme pokusy, používali myšlenkové mapy, zjišťovali informace z encyklopedií,....

Hlavně číst, číst a číst. Opravdu 15 min hlasitého čtení před Vámi a následně se ptejte o čem kapitola/úryvek byl. 

Problém:

Chtěla bych Vás informovat, k čemu může mezi dětmi docházet a žádám Vás o případnou kontrolu telefonu Vašich dětí. Je pro mě znepokojující na jaké filmy se žáci 3.C dívají (jsou to drastické filmy , kde se vraždí ve formě "hry", dále filmy kde se zabíjejí a znásilňují, někteří koukají i na horory. Myslím si, že na takové filmy mají času dost. Dopřejte jim dětství.

Druhý problém je komunikace žáků skrz SMS. V dnešní době, kdy děti mají neomezená data a internet je plný všeho, má internet svá úskalí. Kromě sprostých slov, které si žáci posílají si bohužel i přeposlali tuto zprávu: 

cau promin za to co ti ted poslu Promiň že ti to posílám, ale: když právě začínáš číst tohle nepřestávej nebo se ti stane něco špatného. jmenuji se daisy, je mi 7 let mám blond vlasy a děsivé oči. Nemám nos a uši jsem mrtvá. pokud tohle nepošleš 15 lidem zjevím se dnes večer u tvé postele s nožem a zabiju tě. Tohle není vtip! něco dobrého se ti stane v... 15:22 - někdo ti zavolá nebo k tobě promluví a řekne miluji tě!!! P.S.: neporuš to... sorry, že ti to posílam. posílam to ze strachu. ne o sebe, ale o své blízké. tento dopis pochází z Venezuely byl vyslán, aby změnil tvůj život a udělal tě šťastnější. pošli tento dopis 20 lidem do 96 hodin. změny se dočkáš do 5dnů. Alena Kovaříková, která to poslala 22 lidem, v losovani vyhrála automobil. Erik Pražák, který tomuto neuvěřil byl zavražděn a ráno ho našly rodiče v posteli a s nožem v srdci a bez očí. Bojím se o tebe a doufám, že tenhle "řetězák" neporušíš přečti si to PS:je to pravdaKonec chatu Odesláno z aplikace Messenger

Já s žáky promluvím po jarních prázdninách, Vás žádám o kontrolu telefonů a pohovoření s dětmi, zjistěte, co žáci sledují, jak si píší, možná budete překvapeni. 

Vím, že to nejsou pozitivní zprávy, nicméně je třeba být obezřetný, důvěřovat dětem, ale i prověřovat. Celkově děti povolily, jsem si jistá, že jste si všimli známek, které v žákovské knize mají. 

Děkuji za spolupráci, kdyby cokoliv, pište/ volejte,

Bartůňková

23.01.

Vážení rodiče, 

předem Vám přeji krásnou neděli a jelikož se množí otázky, pokusím se hromadně odpovědět.

  1. Děti mají do úterý karanténu( online výuka) a následně od středy probíhá online výuka z důvodů lyžařského pobytu. 
  2. Platí oranžový rozvrh (je zde na třídním webu), cca 3 hodiny denně. 
  3. Pokud bude žák nepřítomen (nemocný, problém s počítačem, apod) je třeba se předem omluvit.
  4. Na hodině se dodržují pravidla (kamera celou dobu vyučování je zapnutá, chodí včas na hodinu, při hodině se nesvačí).
  5. Děti mají stejné přihlašovací údaje na gmail, jako loni i předloni a heslo je skola123, pokud ho nemáte změněné. Ohledně problému s přihlašováním se obraťte na paní zástupkyni Zelenou (zelena@zsmikulova.cz).
  6. Děti mají na celý týden odhlášené obědy, kdo má o obědy zájem, napíše paní Trojanové (vedoucí jídelny).
  7. Do úterý 25.01. na vrátnici potřebné písemnosti k pobytu na horách.
  8. Ve čtvrtek 27.01. na PCR testy povinně, výsledky je nutné přinést k odjezdu (vytištěné), případně včas zaslat na můj mail, abych stihla vytisknout ve škole. 
  9. Děti, co nejedou na pobyt mají možnost zůstat doma, a to výjimečně z důvodu pandemické situace a nechtěného míchání skupin. 

Užívejte volno a odpočívejte, 

Bartůňková

19.01. důležité informace:

  1. Školní kroužky jsou z důvodu pandemické situace přerušeny (sportovky, hravá angličtina, poznáváme svět, tanečky, apod...). Kroužky, které vedou trenéři a škola jen pronajímá prostory, tak probíhají ve standardním režimu. 
  2. Paní učitelka Tučková vzkazuje, že vytvořila  Classroom na Hravou angličtinu, kde mají děti různé odkazy na online hry, procvičování, písničky, apod.
  3. Dětem jsem rozdala orientační seznam na zimní ozdravný pobyt (mají ho v ŽK).
  4. Jelikož jsem stále nedostala od všech informaci, zda dítko bude mít od 26.01.  hybridní výuku (tedy bude chodit do školy), nebo online výuku, tak jsem hromadně všem od 26.01. do 04.02. odhlásila obědy. Kdo by chtěl změnu, tak napíše mail paní Trojanové (vedoucí jídelny).
  5. Jeden z rodičů se ptal na pojištění dítka na hory. Není potřeba, mám zdravotní kartičku, nicméně připojištění je na vás. Nicméně není to nutné a ani povinné. 
  6. Paní ředitelka apeluje na sledování webových stránek školy. Právě na stránky v aktualizacích, budou na Vás čekat informace ohledně případné karantény. 

Děkuji, Bartůňková

13.01 Informace z online třídních schůzek na téma:        Zimní ozdravný pobyt

Paní učitelka přivítala rodiče.

Vysvětlila a poskytla informace k "papírům"(administrativa), které žáci obdržely (bezinfekčnost, posudek o zdravotní způsobilosti, zdravotní kartička, papír o seřízení lyží)

Požádala je o doplatek 2600,- do příštího pondělí (do 17.01), (2000Kč ubytování a 600Kč-autobus)

Vysvětlila částku na vleky (vše dětem do podepsané obálky)

  •  5denní-> dobrý lyžař 1375,- + 50 záloha na permanentku
  • 1. jízda 60,-
  • 1.den 320,-
  • 2 dny 590,-

Informovala rodiče o vlastní lékárničce- (něco na teplotu, na rýmu, na kašel, na bolest v krku, kinedryl), opalovací krém, jelení lůj

Předala pokyny ohledně:

  • Odjezd: 29.01. sobota 10:30 sraz, odjezd 11:00
  • Začíná se večeří, jen malý batoh s jídlem a pitím. Nic více - jdou pěšky.
  • Příjezd: 04.02. cca 13:00 (vyjíždíme v 10:00 ze Špindlu.)
  • Chata Sedmidolí- max. 2 pohledy (mně při odjezdu) -> pošta nechodí

Chata Sedmidolí

Špindlerův Mlýn 248

54351 Špindlerův Mlýn

Testování

  • PCR testy - povinné, v chatě už děti testovat nebudeme
  • Na PCR v pátek brzy ráno, ať jsou výsledky do odjezdu, případně lepší varianta ve čtvrtek večer. (Případně možnost posunout online výuku na 8:30)
  • Výsledky vytisknuté, případně možnost poslat mailem třídní učitelce ve středu ráno.

Výuka

  • Od středy 26.01. online výuka, případně možnost hybridní výuky. Problém nastane, pokud bude ve škole dítko pozitivní-> nepojede žádný z přítomných.
  • Seznam věcí dostanou děti vytištěný (! Důležitá je obuv pro nelyžaře, alespoň dva páry bot, mobil je zakázaný)
  • Odpočinkový den v úterý (možnost kapesného na čaj/ sušenku,)


Napsat dětem do úkolníčku:

  • online / hybridní výuka
  • lyže / boby


Případné dotazy pište na mail/ do zprávy/ po dětech v úkolníčku.

Hezký večer, 

Bartůňková


12.12 Informace

Dobrý den,

Předem bych Vám chtěla popřát krásnou adventní neděli. Nicméně mám pro Vás další informace:

  • V pátek tedy 17.12. budeme mít poslední dvě hodiny besídku. Domluvili jsme se s žáky, že letos to bude formou tomboly, proto prosím o univerzální dárky max. do 100 Kč. Bude prima, když děti budou mít pár kousků cukroví, či slanou pečenou pochutinu.
  • Besídka je v pátek, jelikož musím odjet do Zlína (hořelo u nás). Od pondělí (20.12.) budou mít děti tedy suplování.
  • Jak jsem psala již ve zprávě, nemocných je víc než zdravých. Píši učivo, které nás tento týden čeká:

ČJ - Vyjmenovaná slova po b, z (vyjmenovaná řada, vyhledávání, řazení, doplňování, psaní, doplňování, příbuzná slova, odůvodnění...),  podstatná jména (gramatické kategorie)

Mat-začínáme s 2. dílem, nicméně budeme různě přeskakovat. (To je jen pro upřesnění). Tento týden nás čeká hlavně opakování sčítání dvojciferných čísel bez přechodu přes základ zpaměti. Trénovat budeme i +/- pod sebou, */: i závorky a slovní úlohy

Prv - Povolání (vlastnosti, rozhovory se zaměstnanci ve škole i s rodiči) i Vánoce (zvyky a tradice)

Uvidíme, co vše stihneme, každopádně se na tento týden moc těším. Přeji pěkné odpoledne a s pozdravem

Bartůňková

28.11. Informace a učivo

Vážení rodiče,

přeji krásnou adventní neděli. :-) Chtěla bych Vám poděkovat za třídní schůzky, následně i za konzultace. Je vidět, že máte zájem o své děti, a to mě těší. Následně Vám sdělím v bodech, co nás tento týden čeká:

  • Někteří z Vás vyplnili žádost na focení. Prosím Vás tedy o 200 Kč. Focení se uskuteční 10.prosince a je tedy pro zájemce.
  • Prosím, kupte dětem velký linkový sešit (444- formát) do středy (01.12.)
  • Tento týden zahájíme učivo Vyjmenovaných slov, nicméně začneme od Z, jelikož chci, aby děti porozuměly algoritmu. Následovat bude pak b, l, m, p, s, v. Nicméně stále budeme opakovat pády, párové souhlásky, slova příbuzná a stavbu slova.
  • V matematice dokončíme tento týden 1. díl. Dětem v pátek rozdám další díl s tím, že v prvním díle nám chybí geometrie, kterou dokončíme následující týden.
  • Sebehodnocení-žáci v pondělí vyplní své sebehodnocení za čtvrtletí do žk, tak jej prosím zkontrolujte a podepište.
  • V pondělí s dětmi rozhodneme, zda na vánočním besedě budeme rozdávat dárky vybraným spolužákům, či formou tomboly, nebo můžeme darovat dárky pro třídu (hry na přestávku, knihy do knihovny, stavebnice/ puzzle, výtvarné potřeby, ...)
  • Stále dávám možnost konzultace nad dítkem.
  • Trenéři do škol - naše škola je zapsaná v projektu Trenéři do škol, kdy vždy v úterý přijde trenér a představí nám sport, minulý týden to byla gymnastika. Já v tom vidím mnoho výhod, jsme v hodině dva, můžeme si děti rozdělit. Sport je představen zábavnou formou, děti vidí odborníka z oboru, mohou se ptát, apod... Nicméně jak to, tak bývá, ne všechny baví vše.

Pokud bych si na něco vzpomněla, rozhodně dám vědět.

Vám přeji pohodovou neděli a kdyby cokoliv, pište!

Bartůňková

22.11. Informace

Vážení rodiče, 

moc Vás zdravím. Mám pro Vás pár informací:

1)  Blíží se třídní schůzky 24.11. v 17:30 (třídní důvěrníci v 16:30- v jídelně), uvidíme se online na tomto odkaze: 

                                                             https://meet.google.com/dps-jfew-vqg?authuser=0

Abych pravdu řekla, ráda bych Vás viděla osobně, proto nabízím i možnost konzultace, kdy pohovoříme nad dítkem, případně může být u rozhovoru i dítě. Ohledně konzultace mi můžete napsat SMS, e-mail,...

2) školní oblečení- možnost se zakoupit oblečení s logem školy : https://www.kraloveskoly.cz/mikulka/

Zbytek informací (hory, učivo, akce, doučovaní,.... a Vaše dotazy, na třídních schůzkách)

Děkuji, 
Bartůňková

07.11. Informace

Vážení rodiče,

Tento týden jsme měli zážitkový. V úterý jsme se díky dvěma studentkám zaměřili na spolupráci a šlo nám to na výbornou. Ve čtvrtek jsme v knihovně objevovali zvířata v knihách. Musím říct, že na obou akcích se děti chovaly vzorně.

Příští týden nás čekají v Českém jazyce pády a v matematice. /: +/- pod sebou a slovní úlohy.

17.11. je státní svátek - Den boje za svobodu a demokracii.

18. - 19.listopadu je ředitelské volno.

Před tím,15.- 16. listopadu máme Projektové dny - díky jedné mamince, možná vyrazíme na interaktivní výstavu. Bližší informace podám do konce tohoto týdne.

Kdyby cokoliv, piště 😊

Hezkou neděli,

Bartůňková

18.10. Informace

Dobrý večer,

dnes děti dostaly pár pokynů, jsem si jistá, že mnoho z nich zapomněly, či jim nedávaly důležitost.

  1. Děti dostaly závaznou přihlášku na "zimní pobyt"(lyžování/ bobování), prosím, přinést do konce týdne i ti, kteří nechtějí.
  2. Rozdala jsem Čtenářský deník (sešit), který jsem koupila z peněz z třídního fondu. Tento sešit jim zůstane až do             5. ročníku. Je to zajímavá a pěkná práce s knihou. Tento školní rok mají přečíst min. 4 knihy. Deník si tedy 4x vyberu a oznámkuji. Mají možnost využít jakoukoliv stránku, a vyplnit ji. Není žádný seznam doporučené četby, je to na nich, každopádně zadala jsem parametry:
  • Kniha s dětským hrdinou (veselé příběhy, ...)
  • Kniha se zvířecím hrdinou
  • Pohádková kniha
  • Dobrodružná kniha / detektivní kniha
  • Odevzdání v listopadu, v lednu, v březnu, v květnu- termíny upřesním

     3.    Rozmohl se trend zapomínání domácích úkolů, pomůcek apod. Některé penály jsou vybydlené, prosím o důslednost.!

To je zatím asi vše, kdyby byl problém/ dotaz,.... určitě pište. Hezký večer,

Bartůňková

03.10. Informace

Dobrý večer,

dlouho jsem nepsala, ale to proto, protože jsem se musela naladit na děti, školu, karanténu apod... Napíšu jen organizační věci, které vnímám jako důležité.

  • Dětem budu dávat častěji úkol na přepis a opis, jelikož mnoho z nich píše chyby: v absenci písmen, bez diakritiky, bez znalosti velkých písmen,.... Zkrátka budeme více psát.
  • Kontrolujte domácí úkoly a podepisujte, prosím.
  • Čtení min. 15-20 minut nahlas. (Ve škole máme hodiny čtení, nicméně pro každé dítko je individuální čas) Ve třídě jsou velké rozdíly ve čtení.
  • Doučování vybraných žáků v pondělí a ve středu, vždy od 13:00-13:45 (vybraní žáci dostali lísteček, nicméně pokud uvidím, že jiný žák v látce "plave" vezmu si jej z družiny.
  • Počítání: trénujte pamětní sčítání/odčítání/..., násobilku, nejen řady, ale i samotné příklady. Ve škole počítáme dosti, jen v pracovním sešitě doplní samostatně, případě společně. (celý první díl je opakování)
  • Penál: vybavený penál je základ. Tento týden, jsem půjčovala šesti dětem pero, v penálu mají mít dvě pera (jedno náhradní). Pastelky, pokud mají, jsou neořezané. V penálu chybí pravítko a obyčejná tužka.
  • Každý pátek máme dílnu čtení a děti mají za úkol si do školy přinést knihu. Pokud zapomene, má možnost si knihu půjčit z třídní knihovny. Je pravda, že jsem pár knih koupila i půjčila, ale budu moc ráda, pokud i vy najdete doma knihu, kterou byste mohli do třídy dát.

Vztahy ve třídě mě samotnou překvapují. Děti se chovají k sobě moc pěkně. Dodržují pravidla, což mě těší, respektují se. Tento týden pošlu po dětech dotazník, zda máte zájem o zimní školu v přírodě i s lyžováním, či ne. Nechci Vás do ničeho nutit. Uvidíme, jaká bude situace a zda nám paní ředitelka výjezd v zimě a v létě dovolí. Po dětech jsem také poslala informace ohledně placení kroužků, které začínají již 04. 10.

To je ode mě vše, pokud máte dotaz, problém, určitě napište. Přeji pěkný den.

Bartůňková

KARANTÉNA

Vážení rodiče,

předem moc děkuji za rychlou akci. Mnoho informací nemám, nicméně do večera se pokusím zjistit, proto nyní napíšu jen ve stručnosti základní informace.

  • Začíná nám od dnešního dne 14denní karanténa, tj. od 15.-29.09.
  • Pokud máte ještě jedno dítě ve škole (sourozenci), je doporučené si všechny děti nechat doma, nicméně není to povinné.
  • Děti mají hromadně odhlášené obědy od 15.09.- 29.09.
  • Distanční výuka je povinná (uvidíme se s dětmi přes Google classroom) = stejná učebna, opět budu zasílat odkazy. (Žáci, kteří přišli nově do naší třídy, oslovím jednotlivě a vysvětlím). Učit se budeme dle oranžového rozvrhu tzn. 3 hodiny denně.
  • Elektronika k zapůjčení je u paní zástupkyně Maškové, stačí se na ní obrátit a požádat o tablet/kameru/.... a následně si věci vyzvednout.  (maskova@zsmikulova.cz)
  • 5 den po oznámení je třeba jít opět na PCR test, nicméně troufám si říct, že stejně 14 dni pobudeme doma.
  • Pokud potřebujete jakékoliv potvrzení do práce, obraťte se na paní zástupkyni Zelenou (zelena@zsmikulova.cz)
  • Dnešní online třídní schůzky budou od 17:30 (v učebně - Google classroom)

Pokud na něco důležitého zapomenu, řeknu na třídních schůzkách, případně jsem na telefonu.

Dnes se děti neučily, prosím o trénink násobků 2,3,4,5 a čtení.

Děkuji a přeji pěkný den

Bartůňková

Karanténa (vzkaz od paní ředitelky)

Vážení rodiče,

dne 15. 9. 2021 bylo Vaše dítě v kontaktu s osobou, která je COVID-19 pozitivní. Epidemiologickým šetřením byly shledány důvody pro karanténní opatření do 28. 9. 2021.

Karanténní opatření stanovená mimořádným opatřením MZ ČR aktuálně zahrnují: domácí karanténu minimálně po dobu 14 dnů a vyšetření výtěr z krku a z nosu (RT-PCR test na přítomnost viru SARS-CoV-2) v rozmezí 5. až 7. dne od posledního kontaktu s pozitivně testovanou osobou, nejpozději však do 10. dne.

Mimořádné opatření MZ ČR viz:

https://koronavirus.mzcr.cz/wp-content/uploads/2021/03/Mimo%C5%99%C3%A1dn%C3%A9-opat%C5%99en%C3%AD-%E2%80%93-na%C5%99%C3%ADzen%C3%AD-izolace-a-karant%C3%A9ny-s-%C3%BA%C4%8Dinnost%C3%AD-od-3.-3.-2021-do-odvol%C3%A1n%C3%AD.pdf

aktualizace k 15. 6. 2021 (změna karantény očkovaných)

https://www.mzcr.cz/wp-content/uploads/2021/06/Zmena-mimoradneho-opatreni-ze-dne-2-3-2021-k-narizeni-izolace-a-karanteny-s-ucinnosti-od-15-6-2021-do-odvolani.pdf

Pokud bude Vaše dítě bez klinických obtíží a výsledek z odběru/PCR testu bude negativní, karanténa končí v termínu 24. 9. 2021 včetně. Zdravotní stav dítěte v průběhu karantény doporučujeme telefonicky konzultovat s lékařem (pediatrem).

Karanténa se nenařídí osobám, které prodělaly laboratorně potvrzené onemocnění COVID-19, u kterých uplynula doba izolace podle platného mimořádného opatření Ministerstva zdravotnictví, nejeví žádné příznaky onemocnění COVID-19 a od prvního pozitivního RT-PCR testu na přítomnost viru SARS-CoV-2 nebo POC antigenního testu na přítomnost antigenu viru SARS-CoV-2 neuplynulo více než 180 dní. Tyto skutečnosti se prokazují lékařskou zprávou.

Seznam odběrových míst včetně pravidel pro návštěvu odběrového místa naleznete zde:
https://testovani.uzis.cz/


Při karanténě je nutné zůstat v domácí izolaci. Rady a doporučení pro domácí karanténu/izolaci viz: https://www.szu.cz/tema/prevence/rady-a-doporuceni-pro-domaci-karantenu

Žádanku na vyšetření pro Vaše dítě vystaví pediatr elektronicky (kontaktujte svého lékaře telefonicky), na odběrovém místě postačí mít u sebe kartu pojištěnce. Odběr je jen jeden a je bezplatný.

Karanténa se týká pouze Vašeho dítěte, netýká se rodinných příslušníků. V případě, že by byla potvrzena pozitivita COVID-19 u Vašeho dítěte, budou ze strany Hygienické stanice hl. m. Prahy činěna další opatření u Vás.

Toto sdělení slouží k zajištění co nejrychlejšího předání informace zákonným zástupcům dětí, u kterých byl zjištěn rizikový kontakt s COVID-19 pozitivní osobou. Následně Vás bude telefonicky kontaktovat zástupce z týmu chytré karantény a ten s Vámi povede tel. rozhovor v rámci trasování kontaktů. Systém chytré karantény také automaticky generuje všem rizikovým kontaktům "sms" zprávu o tom, že se na ně vztahuje karanténa. V případě dětí je "sms" zpráva e-systémem odeslána na tel. číslo zákonného zástupce, tj. pro upřesnění uvádíme, že tato zpráva se týká dítěte, nikoli zákonných zástupců. Pro ně karanténa neplatí, platí výše uvedené.

ING. ELIŠKA KOZOVÁ

ODBORNÝ RADA ODBORU HYGIENY DĚTÍ A MLADISTVÝCH

Bartůňková

19.09. Informace z třídních schůzek

  • projednala chování žáků - letošní téma POZDRAV, POŽÁDEJ, PODĚKUJ, + stále MOBILY + opět důraz na šikanu dětí i učitelů, bezpečnost, ničení majetku školy - ze zákona hradí žáci, stanovte si podmínky, dodržování školního řádu - pozdní příchody - upozorněte rodiče, že bude řešeno - omluvenka nutná + kyberšikana
  • projednala školní řád
  • informovala o činnosti asistentky, která je ve třídě
  • projednala distanční výuku - povinnost - jak - Classroom, přihlášení, omlouvání apod..
  • seznámila rodiče s možnou akci (ŠVP i lyžařský výcvik, 29.01-04.02.)
  • informovala o případných  problémech (domácí úkoly, podpisy, zapomínání, sešity a obaly...)
  • omlouvání dětí do tří KALENDÁŘNÍCH dnů + ihned po návratu - zapsáno v ŽK
  • I. st.: podepisování ŽK - minimálně 1x týdně + kontrola notýsků - není povinné - doporučujeme
  • rodiče odsouhlasili plnění a zadávání DÚ
  • vysvětlila principy formativního hodnocení - DŮLEŽITÉ - méně známek, více zpětné vazby....nové metody a nástroje hodnocení - DŮVOD: indiv. pomoc dítěti, neotrávit neúspěchem
  • projednala a informovala ohledně poskytování osobních údajů pojišťovně a úřadům
  • připomněla: urychleně kroužky!!! (účet školy)
  • požádala o pomoc se sběrem kaštanů, žaludů - pro zvířata do lesa - nosí do ŠD
  • požádala o sponzorské dary třídě a škole - pozor: rozumné věci (žádné staré PC, tiskárny), nejlépe finanční dar NEÚČELOVÝ, ale také papírenské věci, knihy a hračky
  • informujte o dnech řed. volna: MAJÍ NA WEBU - dejte do zápisu + nově 27.9.
  • šatní skříňky - upozornila na postup při ztrátě klíčku
  • I.stupeň - připomenout vyzvedávání dětí ze ŠD do 14,00 hodin s tím, že končí služba na vrátnici, tzn. zvonit dříve, aby dítě stihlo do 14 školu opustit, pak od 15,30 hod.
  • Seznámila rodiče s programem neúspěšnosti - vybraní podepisují již smlouvy
  • VYSVĚTLILA DŮLEŽITOST PŘÍSPĚVKU SRPŠ 450,- Kč - na co všechno pak škola čerpá - Vaše podpora a vysvětlení je zásadní


Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky